Generosul domn Ciurel. 3 miliarde, ca să fie coafat de presă

4
450

Managerul Complexului Oltenia, Laurențiu Ciurel, și-a fidelizat presa locală și nu numai, cu contracte de publicitate, servite cu regularitate. Peste trei miliarde de lei vechi l-a costat pe managerul companiei, imaginea pozitivă, în ultimii doi ani. Cea mai mare parte a sumei la care a fost estimată tăcerea presei, 2,5 miliarde lei, a intrat în conturile a trei societăți media prietene: Gorj Exclusiv (a pesedistului Cosmin Pigui), Gorj TV (a afaceristului Ion Pârcălabu) și TV Sud (ce-i aparține lui Ionuț Răitaru).

Complexul Energetic Oltenia a alimentat, constant, conturile unor instituții media din Gorj, dar și regionale și naționale. Peste trei miliarde de lei vechi (315.850 lei) au fost virate numai în ultimii doi ani, societăților prietene. Sub conducerea managerului Laurențiu Ciurel, 25 de instituții media au fost alimentate periodic, cu sume ce variază de la câteva sute de lei, la peste 100.000 lei.
Firmele care au beneficiat de cele mai mari sume sunt ale unor patroni media, apropiați PSD: Cosmin Pigui, fondatorul ziarului Gorj Exclusiv, Ionuț Răitaru, patronul TV SUD, Scandal de Gorj și deținător al studioului local RTV, precum și Ion Pârcălabu, patronul trustului „Gorj TV” – „Radio Târgu Jiu”. Din cele 315.000 lei, date în baza unor contracte, către instituții mass-media, aproximativ 250.000 au ajuns la societățile celor trei patroni.
În 2013 și 2014, televiziunile aparținând lui Ionuț Răitaru au încasat 19.900 lei. În urmă cu doi ani, canalele media ale afaceristului local au primit aproape 60 milioane de lei vechi, mai exact 5.900 RON. Anul următor, în conturile lui Răitaru intrau 14.000 RON, prin cele două firme: Sud Media Production SRL, pe care funcționează TV Sud și Ridzone Group Solutions SRL, pe care funcționează autoservirile și studioul local RTV. În 2014, prin Sud Media Production, Răitaru încheia un contract de 10.000 lei cu Complexul lui Ciurel, pentru “producție de filme publicitare”.

Le-a băgat pe gât minerilor ziare de partid, de 184.000 lei

O publicație în conturile căreia s-au împins peste două miliarde de lei vechi este „Gorj Exclusiv”, al lui Cosmin Pigui, lider PSD, care face și pe editorialistul în propriul ziar. Președintele pesedist de la Peștișani a încheiat contracte cu CEO, prin două firme: Best Exclusiv News SRL și Forpablo Prest. Fostul coleg de partid, actualmente manager privat la CEO, Laurențiu Ciurel, a transmis felicitări angajaților, de 17.300 lei, iar de diferență a cumpărat ziare. Angajaților Complexului le-a fost băgat pe gât cotidianul liderului PSD, care este distribuit în toate unitățile companiei. Abonamentele la ziarul de partid au fost contractate prin firma Forpablo Prest, care a încasat, numai anul trecut, printr-un singur contract, 129.000 lei, după ce, cu un an înainte primise 55.000 lei. Vrând-nevrând, minerii au fost alimentați cu ziarul de partid, care ajunge în cariere cu o regularitate ce ar face invidioși până și pe editorii Scânteii. În total, în 2013 și 2014, Gorj Exclusiv a primit 201.300 lei.
http://presafarastapani.ro/wp-content/uploads/2015/01/abonamente-ziar.png
Aproape 300 milioane lei vechi au primit și „Gorj Tv” și „Radio Târgu Jiu”. În 2014, societatea Media Video Center SRL, care deține cele două canale media, a primit un contract de 26.460 lei, pentru a promova Complexul Energetic Oltenia.
Gradul de amiciție și poziționarea față de liderii PSD au stabilit și sumele care erau acordate organelor media. Pentru aceeași felicitare, diferențele de sume erau și de zeci de ori mai mari. De exemplu, pentru a transmite celebrele urări de bine, în 2014, Radio Infinit primea 200 lei, în timp ce ziarul „Gorj Exclusiv” încasa 3.500 lei, de 17,5 ori mai mult.

http://presafarastapani.ro/wp-content/uploads/2015/01/diferente-sume1.png

Sume mai mici au încasat cotidienele „Gorjeanul”, al familiei secretarului de stat din Ministerul Comunicațiilor, Bebe Ionică și „Gorj-Domino”, ambele cu orientare predilectă către PSD. Ziarul condus de fiul demnitarului Ionică a „recuperat” de la Consiliul Județean Gorj, unde a obținut un contract de aproape un miliard de lei vechi, mai exact 92.033 RON. Nici patronii „Gorj-Domino” nu se pot plânge că nu au fost recompensați pentru zelul cu care i-au netezit creștetul managerului Ciurel. Aceștia dețin, de ani buni, contracte substanțiale cu Complexul Energetic Oltenia, pentru asigurarea pazei perimetrelor miniere.

Printre srl-urile care au primit bani, ca să facă imagine CEO, s-a numărat și Media Uno, prezentată ca și revistă de specialitate, care a primit 22.656 lei, în 2013, pentru a publica un material publicitar, conform datelor furnizate de entitatea economică, la secțiunea energie. Pe pagina de net a publicației, Complexul Energetic Oltenia este prezentat ca și partener la organizarea unei dezbateri, anunțată sub titlul: „Energia regenerabilă: energia viitorului”. Generosul domn Ciurel a plătit aproape un sfert de miliard de lei vechi, pentru discuții pe tema producătorilor care i-au cam „luat fața”, în ultimul an, dat fiind faptul că energia regenerabilă a avut o mai mare trecere decât produsul pe bază de cărbune, pe care l-a vândut, luni bune, sub prețul de producție.

http://presafarastapani.ro/wp-content/uploads/2015/01/media-uno.png
În 2013, același generos domn Ciurel a acordat 86 de contracte presei locale și regionale, prin care a plătit 120.990 lei. Anul următor, în 2014, deși numărul contractelor s-a redus la 29, suma achitată a fost mai mare, de 194.860 lei.

Urmăriți, mai jos, sumele alocate fiecărei instituții media, de Complexul Energetic Oltenia, în perioada 2013-2014.

http://presafarastapani.ro/wp-content/uploads/2015/01/ceo-pag1-001.jpg

http://presafarastapani.ro/wp-content/uploads/2015/01/ceo-02-001.jpg

http://presafarastapani.ro/wp-content/uploads/2015/01/ceo03-001.jpg

http://presafarastapani.ro/wp-content/uploads/2015/01/ceo04-001.jpg

http://presafarastapani.ro/wp-content/uploads/2015/01/ceo05-001.jpg

http://presafarastapani.ro/wp-content/uploads/2015/01/ceo06-001.jpg

http://presafarastapani.ro/wp-content/uploads/2015/01/ceo07-001.jpg

4 COMENTARII

  1. […] Fostul manager Ciurel a fost acuzat, alături de lotul Șova, de prejudicierea Complexelor Rovinari și Turceni, cu 5,6 milioane euro, însă nici urmărirea penală și nici trimiterea în judecată, în calitate de inculpat, nu au încurcat menținerea acestuia în funcție. Ciurel și-a asigurat prietenia presei locale, acordând miliarde de lei, preferențial, unor societăți media, după cum arătam aici: https://presafarastapani.wordpress.com/2015/01/20/generosul-domn-ciurel-3-miliarde-ca-sa-fie-coafat-… […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here