Modernizarea drumului cuprins între Scoarța și Pitești a ajuns la faza licitației pentru refacerea proiectului. Realizată cu mulți ani în urmă, vechea documentație nu mai este valabilă, așa că trebuie reactualizată. Pentru această etapă, a fost anunțată organizarea unei licitații, la care a fost depusă o singură ofertă, din partea unei asocieri de firme. Contractul pentru reactualizarea proiectului tehnic este de 7.124.685,05 lei, fără TVA. „A fost încheiată etapa de depunere a ofertelor pentru proiectul de 𝑹𝒆𝒂𝒄𝒕𝒖𝒂𝒍𝒊𝒛𝒂𝒓𝒆 𝑷𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕 𝒕𝒆𝒉𝒏𝒊𝒄 𝒄𝒐𝒏𝒇𝒐𝒓𝒎 𝑬𝒙𝒑𝒆𝒓𝒕𝒊𝒛𝒆 𝒕𝒆𝒉𝒏𝒊𝒄𝒆 𝒂𝒄𝒕𝒖𝒂𝒍𝒊𝒛𝒂𝒕𝒆, 𝒅𝒆𝒕𝒂𝒍𝒊𝒊 𝒅𝒆 𝒆𝒙𝒆𝒄𝒖𝒕̦𝒊𝒆, 𝒂𝒔𝒊𝒔𝒕𝒆𝒏𝒕̦𝒂̆ 𝒕𝒆𝒉𝒏𝒊𝒄𝒂̆ 𝒍𝒂 𝒐𝒃𝒊𝒆𝒄𝒕𝒊𝒗𝒖𝒍 „𝑴𝒐𝒅𝒆𝒓𝒏𝒊𝒛𝒂𝒓𝒆 𝑫𝑵 67𝑩 𝑺𝒄𝒐𝒂𝒓𝒕̦𝒂-𝑷𝒊𝒕𝒆𝒔̦𝒕𝒊, 𝒌𝒎 𝟎+𝟎𝟎𝟎-𝟏𝟖𝟖+𝟐𝟎𝟎. Pentru procedura de achiziție publică privind servicii de reactualizare proiect tehnic conform expertize tehnice, detalii de execuție și asistentă tehnică DN67B km 0+000-188+200, a fost depusă o singură ofertă de către asocierea Elternhaus – Studio Corona SRL Civil Engineering și doi subcontractanți declarați Engineering Design SRL, Geotesting. Obiectul licitației constă în reactualizarea proiectului tehnic conform expertizei tehnice actualizate, detalii de execuție și asistență tehnică pe perioada execuției lucrărilor”, se artă într-un comunicat emis de DRDP Craiova.
Conform cerințelor din caietul de sarcini, reactualizarea proiectului tehnic trebuie să fie gata în trei luni. Valoarea estimată a contractului este de 7.124.685,05 lei, la care se adaugă TVA-ul.
[…] Contractul ce vizează 188,2 km, estimat la 560 milioane lei, a fost încheiat în 19.05.2010, cu o asociere de firme, care, deși nu au efectuat lucrările asumate, s-au împotrivit rezilierii contractului. Asocierea declarată câștigătoare a licitației din 2010 era formată din J.V. STRABAG A.G. (lider), SC STRABAG SRL, SC DELTA ACM 93 SA, SC C&I EUROCONSTRUCT SRL, iar în 2020, SC DELTA ACM 93 SA a preluat rolul de lider de asociere. În 2021, contractul a fost reziliat, însă asocierea de firme a atacat în instanță actul de reziliere. După mai multe încercări de anulare a contractului, Curtea de Apel București a hotărât, marți, că actul poate fi reziliat, acțiunea fiind formulată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova. „După 13 de la câștigarea contractului, timp în care nu s-a întâmplat nimic pe acest drum, nici măcar proiectul tehnic de execuție nu a fost întocmit, și după mai multe încercări de reziliere, astăzi DRDP Craiova a câștigat definitiv procesul ce permite rezilierea acestui contract”, a transmis directorul instituției, Cosmin Călin. Șeful DRDP spune că lucrarea va fi scoasă din nou la licitație, însă, de data aceasta, va fi împărțită în loturi, ca să nu se mai ajungă la blocarea întregului proiect. ”Avem pregătite actele să lansăm în licitație actualizarea documentației tehnice, în baza expertizei realizate de CNAIR, urmând să lansăm în licitație proiectare+execuție. Pentru a preveni o nouă blocare a acestui proiect, vom propune ca cei 188 de km să fie împărți în mai multe loturi”, a mai spus Cosmin Călin. În 2021, autoritățile au organizat o licitație, pentru reactualizarea proiectului tehnic, ce a costat peste 7 milioane de lei, fără TVA, despre care Presa fără stăpâni a scris AICI. […]