Autostrada Lugoj – Craiova s-a micșorat și nu mai ajunge, de fapt, în Craiova, ci la Filiași. Șoseaua de mare viteză, lansată în proiectare sub ministrul USR, Cătălin Drulă, a pierdut 20 de km și s-a „spart” în patru bucăți, sub ministrul PSD, Sorin Grindeanu.
Drumul de viteză Craiova – Lugoj nu mai începe din capitala Olteniei, ci de la Filiași. Explicația a fost că, pe tronsonul Craiova – Filiași va fi construit un alt drum expres, până la Târgu Jiu. Proiectul autostrăzii Craiova – Lugoj trebuia să aibă 250 km, însă a fost anulat de guvernarea actuală, deși licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic au fost scoase la licitație în urmă cu un an, când ministru al Transporturilor era USR-istul Cătălin Drulă. Actualul ministru PSD, Sorin Grindeanu, a anunțat azi, că drumul de mare viteză ce va lega Oltenia de Banat va începe din Filiași și a fost împărțit în patru loturi, pentru care a fost inițiată o nouă procedură de licitație, însă doar pentru studiul de fezabilitate, care se întinde până la doi ani și două luni.
„Astăzi au fost postate în SEAP anunțurile licitațiilor pentru Studiile de Fezabilitate necesare celor 4 loturi ale Drumului de Mare viteză Filiași – Drobeta Turnu Severin – Domașnea – Caransebeș – Lugoj (230 km). Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 15.06.2022. Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsă între 18 luni și 26 de luni.
Lotul 1: Filiași-Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni
Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni
Lotul 3: Domașnea-Caransebeș (45 km), 22 de luni
Lotul 4: Caransebeș-Lugoj (50 km), 18 luni”, a anunțat, azi, ministrul Sorin Grindeanu.
Ce se întâmplă cu tronsonul Craiova – Filiași
Porțiunea tăiată din fostul proiect al autostrăzii, respectiv Craiova – Filiași, este prinsă în proiectul unui alt drum de viteză, mult disputatul expres Târgu Jiu – Craiova. Acesta a fost motivul invocat de actuala guvernare, pentru anularea procedurii autostrăzii, explicația fiind că cele două proiecte se suprapun, pe respectiva porțiune. Cum proiectul autostrăzii fusese deja licitat, drumul expres de la Târgu Jiu ar fi putut fi „desenat” până la Filiași, însă, actualul ministru PSD, Sorin Grindeanu, a vrut spargerea autostrăzii lui Drulă, în bucăți. Liderii USR i-au acuzat pe pesediști, că vor să lotizeze drumul, pentru a permite accederea la licitații și a „firmelor de casă”, ce nu se încadrau în condițiile cerute pentru o lucrare de mari dimensiuni, cum era o autostradă de 250 km.