Casa de Pensii Gorj, despre Legea 74, pentru mineri și energeticieni: „Toate cererile care nu conțin adeverințele de asimilare ar fi respinse”

0
4456

Reprezentanții Casei de Pensii Gorj au transmis, printr-un comunicat de presă, că nu pot soluționa dosarele de pensionare, depuse în baza Legii 74, privind reducerea vârstei de pensionare, din cauza lipsei unui soft informatic.
„Potrivit prevederilor legale, CJP Gorj are obligația de a soluționa în termen de 45 de zile de la depunere cererile înregistrate. Așa cum am precizat și anterior, în momentul de față ne aflăm în imposibilitatea de a respecta acest termen, pe de-o parte din cauza lipsei aplicației informatice, iar pe de altă parte din cauza lipsei adeverințelor de asimilare. Vrem pe această cale să asigurăm toți pensionarii, respectiv viitorii pensionari, că imposibilitatea respectării acestui termen legal de 45 de zile de la data înregistrării cererii nu le va afecta drepturile bănești, respectiv data de la care li se cuvin drepturile de pensie.

În momentul de față, dacă am respecta acest termen, toate cererile depuse și înregistrate care nu conțin adeverințele de asimilare, ar fi soluționate prin decizie de respingere, cetățeanul având astfel de suferit”, se arată în comunicatul emis de Casa de Pensii Gorj.
Reprezentanții instituției spun că, în prezent, dosarele sunt calculate parțial, neputând fi soluționate. „Până în momentul în care vom intra în posesia aplicației, CJP Gorj și-a organizat activitatea de așa manieră încât majoritatea cererilor/dosarelor depuse în baza Legii nr.74/2022 au fost deja procesate în aplicația informatică existentă până în punctul unde acest lucru s-a permis, urmând ca în momentul în care vom avea noua versiune completată cu prevederile Legii nr.74/2022 să putem încheia prelucrarea prin emiterea deciziei în cel mai scurt timp. În aceste condiții, estimăm că vom reuși să emitem cca. 150 de decizii pe săptămână, în baza Legii nr.74/2022, având în vedere și sarcinile curente. Precizăm că vor avea prioritate cazurile noi, adică persoanele ale căror drepturi de pensie urmează a fi deschise”, au mai transmis reprezentanții Casei de Pensii Gorj.
În ceea ce privește aplicația informatică, ce lipsește caselor de pensii, aceasta ar deveni funcțională într-un termen mult mai lung, decât cel prevăzut de legislație, pentru soluționarea cererilor de pensionare sau de recalculare a pensiilor. „În ceea ce privește aplicația informatică, precizăm că pașii ce trebuie urmați din faza de inițiere (concepere, punere în corelare cu prevederile legale și particularizare soft în funcție de diversele spețe), achiziționare, testare, validare și până în faza de punere în aplicare, necesită o perioadă de timp mai lungă”, precizează sursa citată.
Până în prezent, la Casa de Pensii Gorj au fost depuse 3.753 cereri de recalculare și 556 cereri noi de pensionare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here