Un drum național, care traversează și localități din județul Gorj, arată ca un drum de țară. Nimic nu-l deosebește de ulițele din satele uitate de lume. În zona Cerna Sat, din comuna Padeș, DN 66A este național doar cu numele. Șoseaua este din pământ, cu gropi care se umplu de apă, la fiecare ploaie. Asfaltul a dispărut și de pe tronsoanele pe care a fost, cândva, turnat.
Reprecentanții Direcției Regionale de Drumuri Craiova spun că drumul va fi modernizat și că a fost demarată procedura pentru elaborarea studiului de fezabilitate, dar numai pentru un tronson din DN 66A, mai exact, pentru porțiunea cuprinsă între DN 67D și Barajul Iovanu.
„Am demarat procedurile de achiziție publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea modernizării DN 66A, tronsonul cuprins între DN 67D și Barajul Iovanu din zona localității Cerna Sat. După semnarea contractului cu firma câștigătoare în urma licitației, aceasta va avea termen de 4 luni pentru finalizarea studiului.
Acest obiectiv a fost introdus în Lista obiectelor de investiții finanțate de la Bugetul de stat iar termenul de depunere a ofertelor este 10.10.2023”, a transmis Cosmin Călin, directorul regional al DRDP Craiova.Un alt tronson din același drum, cuprins între Cerna Sat și Câmpul lui Neag (Hunedoara), nu intră în proiect. Reprezentanții DRDP Craiova spun că acesta se suprapune cu zona de protecție a sitului UNESCO – Păduri de fag și primare și seculare și nu a putut fi inclus în procesul de modernizare