Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este acuzat că a mințit public, printr-o postare, în care anunța că a semnat proiectul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al drumului expres Târgu Jiu – Craiova. Oficialul a făcut anunțul luni, pe pagina de socializare. Contractul pentru studiu și proiectare a fost semnat, de fapt, în martie 2021, iar firma declarată câștigătoare a și efectuat o parte a lucrărilor contractate.
„Am semnat astăzi contractul pentru finanțarea din fonduri europene a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru Drumul Expres Craiova -Târgu Jiu. Valoare angajamentului din POIM (2014 -2020) este de 27,5 milioane de lei. Este un pas important pentru proiect deoarece arată decizia Comisiei Europene de a finanța și construcția acestui drum de mare viteză”, a anunțat, pe pagina de socializare, Sorin Grindeanu, luni, 31 ianuarie.
„Azi am participat, la sediul CNAIR, la semnarea contractului pentru proiectarea „la cheie” (studii geotehnice, arheologice, topografice, de mediu, avize, acorduri, autorizații) pentru drumul expres Craiova – Târgu Jiu (cu o lungime de circa 100 km)”, este declarația făcută de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, în 17 martie 2021.
Deputatul USR, Radu Miruță, spune că documentul semnat, de fapt, de actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, este o solicitare de rambursare a sumelor, din fonduri europene. ”Contractul pentru SF si PT (proiect tehnic) a fost incheiat si finantat anul trecut. De altfel, era ilegala semnarea unui contract care nu are in spate finantare. Acestea au si fost motivele pentru care s-a lucrat si discutam acum despre o varianta finala din 6 variante discutate. Dupa ce Ministerul Transporturilor semneaza si finanteaza un astfel de contract, in baza lui face cerere sa ia inapoi o parte din bani din acest program POIM. Ceea ce pentru infrastructura de transport de intampla in 100% din cazuri. Dl Grindeanu asta anunta acum, o formalitate care face parte din viata de zi cu zi a ministerului si care nu reprezinta nimic special, cat timp se intampla pentru absolut toate proiectele. Acest lucru nu are nicio legatura cu finantarea constructiei drumului. Singurul document care conditioneaza constructia drumului expres este Planul Investitional asumat de Guvernul Romaniei și transmis Comisiei Europene, din care, de curand, domnul Grindeanu, ministrul PSD a scos acest drum din categoria celor expres”, a anunțat deputatul Radu Miruță, printr-un comunicat de presă.