Cum a transformat presa lupii în oi. Minunile baghetei de campanie

0
977

Campaniile electorale sunt, în general, bazate pe manipulare. Propaganda este făcută prin intermediul presei, în special al televiziunii. Războiul politic atrage și jurnaliști, care se transformă în portavoci ale politicienilor.
În această campanie, în care actorii principali au fost PSD și PNL, presa s-a făcut că nu-și mai amintește nicio ilegalitate, nicio neregulă, nicio imoralitate, de care-i acuza până recent pe cei care au devenit candidați la Parlament.
Mizeria a mers atât de departe, încât politicienii împroșcați cu noroi au fost lustruiți și pupați pe mâini, chiar de cei care îi criticau. Pentru că partidele politice au aruncat cu bani, pe care și i-au dat din bugetul statului, să-și facă propagandă. Lideri-afaceriști, precum Mihai Weber de la PSD și Dan Vîlceanu de la PNL, au suferit, brusc, liftinguri de imagine. Contractele cu terenuri de la stat, în Târgu Jiu și Schela, ale lui Weber, au fost chiar lăudate, iar afacerile cu Complexul Oltenia, ale firmei lui Vîlceanu, au dispărut din arhive. Cât despre candidatul PNL la Senat, afaceristul Ion Iordache, care a făcut un imperiu din afacerile cu statul, a devenit idolul unora dintre jurnaliști, care l-au prezentat ca pe Mesia al Gorjului. Și pentru că aceiași jurnaliști, care îi idolatrizează pe cei pe care i-au hulit, trebuia să momească publicul cu false subiecte-bombă, au inventat nereguli la candidați nepătați, dar care pot rupe din voturile afaceriștilor aspiranți la fotolii de parlamentari.
Așa a ajuns USR-ul, ciuca bătăilor. Liderul organizației Gorj, Radu Miruță, un tânăr care nu poate fi asociat nici cu contractele pe bani publici, nici cu angajările la stat a devenit ținta unui campanii de denigrare. Linșajul mediatic a fost servit cu tot tacâmul, de la atacuri suburbane la persoană, la violarea vieții private și minciuni în cascadă, fără să i se dea vreun minut de drept la replică. A fost bagatelizată până și campania făcută de USR, cu pancarte ce conțin mesaje anti-corupție și expuse în intersecții, pe spații publice. În schimb, propaganda dusă în carierele miniere, unde accesul e interzis, dar unde candidații PNL au fost lăsați să intre, să-i „lucreze” pe mineri, a fost prezentată ca o normalitate, ba chiar ca o acțiune de laudă. Și candidatul pentru Senat al USR a devenit o țintă, pentru că este căsătorit cu fiica lui Morega, vina fiind că iubește o persoană cu care nu sunt de acord jurnaliștii sau că femeia s-a născut într-o familie, pe care i-a dat-o Cel de Sus.
Un alt tânăr pe care au încercat să-l atace, injust, a fost Claudiu Manta, de la PSD. Un politician cu bun-simț, care și-a construit o carieră fără să fie dus de mână și angajat la stat, deși tatăl lui putea să-l „aranjeze” chiar în ceva funcții bănoase, dat fiind faptul că a avut județul pe mână.
În malaxorul alimentat de presa cumpărată, în această campanie, a fost aruncat și fostul prefect PSD, Cristinel Rujan. „Vina” lui? Că într-un an, nu a salvat județul distrus sistematic, de 30 de ani încoace, de afacerile grupurilor de interese. Și lista poate continua, pentru că, în campania asta, în care s-a aruncat cu bani asupra presei, ca la petrecerile cu lăutari, jupânii au fost în centrul atenției, orbind cu manipulări grosolane. Dar cum trebuia să fie aruncate și niște pietre, au fost lansate spre turmă.
Și uite-așa, oile ne-au fost prezentate drept lupi și lupii, niște oi blajine, mai că merită să le mângâi cu ștampila între cornițe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here