Drumul expres Târgu Jiu – Craiova, abandonat. Guvernul nu l-a prins în planul de lucrări până în 2030

0
1555

Drumul expres Târgu Jiu – Craiova a fost eliminat din planul investițional 2020 -2030, susține deputatul USR, Radu Miruță. Parlamentarul opoziției spune că, în planul publicat de actualul guvern, nu au fost prevăzute alocări pentru lucrările la noul drum, dar sunt prevăzute intervenții la drumul care există deja, între Târgu Jiu și Filiași, pentru care sunt prevăzute extinderi. „Într-un mod cu totul ticălos, în Planul Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2020-2030, publicat acum cateva zile de Guvern si accesibil public aici https://bit.ly/3fjIqEl, drumul expres Targu Jiu Craiova a fost eliminat, negasindu-se in tabelul 2.1.32 al drumurilor expres, de la pagina 68. Din drum expres (2+2 benzi) in regim de autostrada, pe tronson nou, asa cum este prevazut in normative drumul expres, a fost trecut in tabelul 2.1.33, pagina 69 la categoria de drum secundar pana la Filiasi, unde se va intersecta cu DX2, drumul expres Craiova-Lugoj.

Ce inseamna acest lucru? In locul unui drum nou, in regim de autostrada (viteza 120km/h), cu benzi de circulatie de 3.5m latime (fata de 3.75 pe autostrada), cu doua acostamente laterale de cate 1.5m pentru stationare de urgenta, PSD ne spune acum ca se va folosi drumul existent care va fi largit din loc în loc (drumurile transregio nu sunt în regim de 2+2 și nici cu viteza de drum expres). Adica, de la Tg Jiu pana la Filiasi va ramane drumul actual, tot prin localitati, tot cu zone cu o singura banda pe sens, tot cu benzi inguste, fara acostament si fara regim de viteza de 120km/h. Adica mai nimic in plus fata de ce avem actualmente. Bravo, PSD Gorj, ați infrant și de aceasta data! […]

Acest Plan Investitional se trimite Comisiei Europene si este biblia investitiilor in infrastructura in perioada 2020-2030. Ce nu este aici nu se finantează”, a transmis deputatul Radu Miruță.

Drumul expres Târgu Jiu – Craiova, a cărui paternitate o revendică liderul PSD, Mihai Weber, se află în stadiul de studii, fiind stabilită varianta de traseu. Costurile pentru aceasta au fost prinse în bugetul pe anul 2021. „În martie, exclusiv cu implicarea USR, ministrul Drula a semnat contractul pentru proiectarea „la cheie”. S-a aprobat traseul final si a inceput campania de studii geotehnice in teren pentru un drum nou de viteza despre care ceilalti doar au vorbit de mult ani, dar nu au facut niciodata absolut nimic mai mult de pliante. Aceste lucruri s-au intamplat doar pentru ca Ministerul Transporturilor USR a pus bani in bugetul pe 2021 pentru aceste lucruri, asa cum este dovedit la pagina 427 din bugetul pe 2021”, a mai adăugat parlamentarul USR, Radu Miruță.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here