Contractul pentru modernizarea drumului național 67B, dintre Scoarța – Drăgășani – Pitești, va fi reziliat, după 13 ani în care nu s-a executat nici măcar un metru din lucrare. Drumul național a ajuns într-o stare deplorabilă, fiind brăzdat de fisuri și plin de gropi, care au tot fost ”plombate”, în acest interval, în care câștigătorii contractului de lucrări nu au făcut nimic, dar nici nu au acceptat rezilierea lui.
Contractul ce vizează 188,2 km, estimat la 560 milioane lei, a fost încheiat în 19.05.2010, cu o asociere de firme, care, deși nu au efectuat lucrările asumate, s-au împotrivit rezilierii contractului.
Asocierea declarată câștigătoare a licitației din 2010 era formată din J.V. STRABAG A.G. (lider), SC STRABAG SRL, SC DELTA ACM 93 SA, SC C&I EUROCONSTRUCT SRL, iar în 2020, SC DELTA ACM 93 SA a preluat rolul de lider de asociere.
În 2021, contractul a fost reziliat, însă asocierea de firme a atacat în instanță actul de reziliere.
După mai multe încercări de anulare a contractului, Curtea de Apel București a hotărât, marți, că actul poate fi reziliat, acțiunea fiind formulată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova.
„După 13 de la câștigarea contractului, timp în care nu s-a întâmplat nimic pe acest drum, nici măcar proiectul tehnic de execuție nu a fost întocmit, și după mai multe încercări de reziliere, astăzi DRDP Craiova a câștigat definitiv procesul ce permite rezilierea acestui contract”, a transmis directorul instituției, Cosmin Călin.
Șeful DRDP spune că lucrarea va fi scoasă din nou la licitație, însă, de data aceasta, va fi împărțită în loturi, ca să nu se mai ajungă la blocarea întregului proiect. ”Avem pregătite actele să lansăm în licitație actualizarea documentației tehnice, în baza expertizei realizate de CNAIR, urmând să lansăm în licitație proiectare+execuție. Pentru a preveni o nouă blocare a acestui proiect, vom propune ca cei 188 de km să fie împărți în mai multe loturi”, a mai spus Cosmin Călin.
În 2021, autoritățile au organizat o licitație, pentru reactualizarea proiectului tehnic, ce a costat peste 7 milioane de lei, fără TVA, despre care Presa fără stăpâni a scris AICI.