Raport. Pe cine dau vina șefii CEO, pentru accidentul mortal de la Cariera Roșia

0
1314

Reprezentanții Complexului Energetic Oltenia (CEO) au emis un raport, privind împrejurările și cauzele probabile ale accidentului de muncă de la Cariera Roșia, în care un angajat de 42 de ani a murit strivit de o roată a excavatorului, la care efectua lucrări. Reprezentanții CEO specifică faptul că raportul este doar un punct de vedere al companiei, deoarece accidentul este cercetat de Inspectoratul Teritorial de Muncă Gorj, care trebuie să stabilească modul în care s-a produs evenimentul.

În raport se specifică faptul că, la momentul tragediei, se efectuau lucrări la un excavator al EMC Roșia-Peșteana, atât pe parte mecanică, dar și electrică, iar opinia pe care o lansează cei care l-au întocmit este că nu s-au luat toate măsurile, pentru a asigura decuplarea electrică totală, astfel încât să fie eliminat riscul ca utilajul la care se lucra să pornească accidental.

”Lucrarea formației mecanice consta în înlocuirea unor praguri de rotor. Lucrarea era începută din ziua anterioară, iar pentru executarea ei, rotorul fusese adus cu pragul la care trebuia înlocuit, în partea inferioară a roții portcupe, fiind accesibil de la sol.

Pentru înlocuirea pragurilor, trebuia desprinse de pe rotor, cu flacără oxiacetilenică, pragurile vechi, după care cele noi trebuia fixate prin sudare, operațiune care era executată de sudorul Stoica Nicolae-Midorel, care stătea în una din cupele de pe rotor, la nivelul solului.

În jurul orei 11:15, la un moment dat, dintr-un motiv care momentan nu a fost identificat, rotorul roții portcupe a excavatorului a pornit, prinzându-l pe sudorul Stoica Nicolae-Midorel, între pragul de pe rotor la care lucra și statorul roții portcupe. După ce a fost strivit, corpul victimei, cel mai probabil a căzut înapoi în cupă în care lucrase anterior, care a continuat mișcarea de rotire, până când a ajuns aproape de partea superioară a roții portcupe, după care a ajuns în buncărul de primire al benzii 1”, se arată în raportul întocmit de CEO.

Reprezentanții companiei, de la Departamentul de Protecție a Muncii, care au întocmit raportul spun că, pentru a asigura rotorul, la care sudorul efectua lucrări, trebuia întrerupte toate circuitele, ca să se evite pornirea, în cazul unei comenzi greșite.

”În opinia noastră, cauza care a concurat la producerea accidentului de muncă a fost necorelarea lucrărilor de revizie mecanică, cu cele de revizie electrică, precum și neglijența formației de revizie electrică, care prin lucrările pe care le-a executat în instalația electrică, nu a ținut cont de faptul că astfel poate fi comandată alimentarea anumitor acționări, antrenarea mecanismelor și accidentarea lucrătorilor care efectuau alte lucrări”, se mai arată în raportul asumat de șeful Departamentului de Securitate în Muncă, Ion Neamțu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here